FANDOM

מידע גולמי

גוש שלום: החברה ההתנחלותית "אחווה" מרמה את הצרכנים במצג שווא כאילו היא בתל אביב

הודעה לעיתונות 20.6.2010

גוש שלום: החברה ההתנחלותית "אחווה" מרמה את הצרכנים במצג שווא כאילו היא בתל אביב לחברת "ארקיע" המגישה לנוסעים בטיסותיה מוצרים בעטיפה כוזבת יש חלק באשמה מקרי הרמאות של חברות התנחלותיות מתרבים – הם מרגישים הקרקע בוערת מתחת לרגליהם

תנועת גוש שלום שגרה מחאה חריפה אל הנהלת חברת "ארקיע" בה נאמר: בכך שאתם מגישים לנוסעים בטיסותיכם את מוצרי המזון של "אחווה" אתם נוטלים חלק במצג השווא לצרכנים כאילו שוכנת החברה בתל אביב, בעוד שבפועל המפעל שלה נמצא באזור התעשייה ההתנחלותי "ברקן".

אילן פלדמן, תושב תל אביב שטס לפני מספר שבועות לרודוס בטיסה של "ארקיע", העביר אל גוש שלום העתק ממכתב מחאה ששיגר אל הנהלת "ארקיע" בו נאמר:

"על המזון שהוגש לנוסעים הייתה רשומה בכוונת מכוון ובהטעיה ברורה כתובת תיבת דואר בת"א ואפילו לוגו גדול בו נאמר כי "אחווה" נוסד בת"א בשנת 1929. לא הוסבר לאף אחד מהנוסעים התמימים כי המפעל כבר מזמן עבר מהעיר העברית הראשונה אל השטחים הכבושים שם יש אספקה טובה יותר של כוח אדם זול והטבות כלכליות מהממשלה. זהו זלזול מחפיר של ארקיע בנוסעיה.

אני מתנגד להמשך קיומן של ההתנחלויות הישראליות בשטחים, שמטרת קיומן הוא למנוע את סיום הכיבוש והקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית ובכך הן מהוות את המכשול העיקרי להשגת שלום והקטליזאטור המרכזי להמשך הסכסוך ושפיכות הדמים. כמוני ישנם בקרב נוסעי ארקיע ציבור רחב שמתנגד להתנחלויות וסולד מקניית מוצריהן ואין שום סיבה שבעולם שאנחנו נפרנס מכיסנו את ההתנחלויות הללו שקיומן מלכתחילה הוא הפרה בוטה של החוק הבינלאומי ועצם קיומן מסכן את עתידי שלי ואת עתיד ילדיי במדינה שלנו, הטעייה גסה זו של ציבור הנוסעים מהווה הונאה שבעצם מחשידה את כלל המזון בטיסות החברה. על כך אני מצר ומבקש כי תינקט פעולה מיידית על מנת להפסיק הטעייה גסה זו לרווחת ציבור הנוסעים כולו ,"עד כאן מכתבו של אילן פלדמן.

"מקרים כאלה הולכים ומתגברים, כמו הרמאות הדומה של 'סלטי שמיר' שנחשפה לפני כחודשיים. זוהי תוצאה ברורה מהתגברות החרם המוטל על מוצרי ההתנחלויות בידי אזרחים ישראלים שוחרי שלום, בידי פלסטינים ובכל רחבי העולם. התעשיינים בהתנחלויות מרגישים בצדק שהקרקע בוערת תחת רגליהם, אך הרמאות לא תעזור להם לאורך זמן – הם צריכים פשוט להוציא מהגדה המערבית את מפעליהם, כפי שכבר עשו 'יקבי ברקן', 'מולטילוק' ומפעלים חשובים אחרים" אומר אדם קלר, דובר גוש שלום. .

האריזה הכוזבת של "אחווה":
http://gush-shalom.org.toibillboard.info/Arkia.Achva.JPG .

http://status.co.il/%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%94-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%92%D7%94-%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99%D7%94-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%99%D7%9D-%D7%91%D7%AA%D7%A2%D7%A8%D7%95/

היום ב-2014  שוכן מפעל אחווה ברח' היסמין באריאל. באזור התעשייה המתפתח, עומד על תילו מפעל לתפארת, בשטח של 10,000 מ"ר: מודרני, משוכלל, בעל תשתית המתאימה למאה ה-21. המבנה הותאם לייצור ספציפי ולא התאמת הייצור לאופי המבנה. למפעל החדש נרכשו מכונות וציוד המתאימים להצעיד את המפעל קדימה.  כיום את מגוון מוצרי החברה, ניתן לרכוש במדינות רבות ברחבי העולם, מאוסטרליה וניו זילנד, דרך דרום אפריקה, מדינות חבר העמים, מערב אירופה ובמרכז וצפון אמריקה.

את שנת 1988 יעקב מציין כשנת המפנה של המפעל: כהחלטה אסטרטגית, ויש יאמרו נאיבית, החליט יעקב להפנות את מרבית משאביו ומרצו לפיתוח שווקים מעבר לים. מיד לאחר ההשתתפות בתערוכה הראשונה בחו"ל, נלמדו הלקחים ואחדות החלה לשנות פנים. סטנדרטיזציה החלה להיות מיושמת בכל חלקי המפעל. החל מבקרת איכות מודרנית, דרך תקני ייצור מחמירים, שיפור תהליכי ייצור והגדלת תפוקה והאריזות המסורתיות שונו לטובת אריזות מעוצבות נוחות לשימוש. מאז אותה שנה 1988, שיעור הייצוא מסך מכירות המפעל גדל בהתמדה וכל עובדי המפעל גאים היום על כך שמוצרי המפעל מעטרים את בתי הכול בו הנחשבים ביותר ברחבי העולם, כדוגמת HARRODS בלונדון ו -  GALERIES LAFAYETTES בפאריז.

---------------------------------------

אחוה

http://www.shshet.com/%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%9C-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%A7%D7%9F

השתתפתי בסיור במפעל " אחוה" המיצר טחינה, חלבה, ועוגות באריאל וברקן. זו לא הפעם הראשונה שאני נחשף למוצרי החברה ולמעשה ניתן ל"לפגוש" את מוצרי החברה במותגים אחרים פרטים המוכרים לרבים מכם, כמו " הרדוף", " אדמה " , שופרסל, ועוד.

למפעל שני אתרי ייצור: כ – 4,000 מ"ר בברקן ו – 4,500 מ"ר בנוי, מתוך שטח של 12,000 מ"ר, באריאל. קווי הייצור של המפעל הן מהמודרניים בתחומם. תקני הייצור מהמחמירים בעולם.

http://hadarok.com/2015/01/14/%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A8-%D7%91%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%94-%D7%95%D7%91%D7%9E%D7%A4%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A2%D7%95%D7%92%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%90%D7%97%D7%95%D7%94/

כיום מוצרי אחוה משווקים במדינות רבות ברחבי העולם: ארה"ב, קנדה, ונצואלה, בריטניה, צרפת, בלגיה, אוסטרליה וניו זילנד, דרום אפריקה, צ'כיה, איטליה. תמיד באיכות גבוהה ותמיד במחיר משתלם לצרכן.

שנת 84 רכש מפעל אחדות את מפעל "חלוה אחוה". בעלי המניות החלו להצטמצם ומכל אחד שפרש רכש יעקב את המניות, עד שסיים את רכישת כל מניות ההחברה והפך לבעליה הבלעדיים.

בשנת 87, עם פרוץ האינתיפאדה הראשונה, קיבל החלטה להפסיק למכור למגזר הערבי שהווה 25% מנתח המכירות של החברה, ולהתמקד בשווקים בחו"ל.

כיום את מגוון מוצרי החברה, ניתן לרכוש במדינות רבות ברחבי העולם, מאוסטרליה וניו זילנד, דרך דרום אפריקה, מדינות חבר העמים, מערב אירופה ובמרכז וצפון אמריקה.

העסק כולו הועתק מתל אביב למבנה גדול ומרווח באזור התעשייה ברקן וכיום משלים מהלך של מעבר למפעל החדש באריאל המשתרע על פני 16,000 מ"ר ושתי קומות ייצור.

http://www.scooper.co.il/pr/1007787/

--------------------------------

Ahdut Factory for Tehina Halva and Sweets (Ahdut - Achva)

אחוה - אחדות

[1][2][3][4][5][6][7]A manufacturer of sesame products: tahini, halva and sweets. 

The company is headquartered in the Barkan industrial zone in the West Bank, in-which the company operates a factory and its main offices. The company also runs a larger production site in the nearby industrial zone of Ariel West.

The company is major provider of tahini for the Israeli Army. 

Company products are sold in Europe under a misleading label, which doesn't indicate the location of Ahdut's production sites in the occupied Palestinian Territories. In the Israeli market company products are sold under different brand names, such as: Harduf, Live, Adama, Nitzat HaDuvdevan and Ahdut-Achva. In the cases of Harduf, Adama and Nitzat HaDuvdevan packages do not list an address for the producer.

Involvement: Settlement IndustrySettlements' ProductsIndustry: Manufacture of food products and beveragesOwnership: 

Owned by Tzippi and Ya'akov Mal'ach (CEO).

Location: Occupied TerritoriesGlobal Presence: South AfricaAustraliaNew ZealandCzech RepublicIsraelCanadaUSABrazilVenezuelaBelgiumFranceGermanyUKSettlements: Ariel I.Z.Barkan I.Z.Traded in: PrivateRevenue: $10M-$50MGeneral Info: P.O.Box 79
Barkan I.Z. 44820
Tel: 972-3-9068020 Website: www.halva.co.il

Updated: All the information contained in this page is valid until Sun 10/08/14

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית